2015.02.09 Ośrodek Pomocy Społecznej w Dorohusku ogłasza nabór

OGŁOSZENIE

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dorohusku
ogłasza nabór

NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO
I ASYSTENTA RODZINY

1. Wymagania niezbędne:

  ● wykształcenie zgodne z art. 116 ustawy o pomocy społecznej, tj.

 - posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,

 - ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna,

 - do dnia 31 grudnia 2013 roku ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauka o rodzinie.

● wykształcenie zgodne z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, tj.
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust.3 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną.

2. Wymagania dodatkowe :

● znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów wykonawczych, kodeksu postępowania administracyjnego,
● znajomość ustawy o pomocy społecznej,
● stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
● znajomość obsługi komputera,
● nieposzlakowana opinia,
● samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność,
● umiejętność pracy w zespole.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracownika socjalnego i asystenta rodziny:

- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, kompletowanie dokumentów oraz proponowanie form pomocy osobom potrzebującym,
- świadczenie pomocy w postaci pracy socjalnej,
- organizowanie stosownej pomocy osobom lub rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej, a w szczególności w formie:
a) zawierania kontraktów socjalnych,
b) wsparcie w pełnieniu społecznie aktywnej roli i integracji w środowisku osobom korzystającym z pomocy społecznej,
c) pomocy w załatwianiu spraw urzędowych i innych spraw bytowych.
- realizacja zadań aktywnej integracji i pracy socjalnej w ramach projektu OPS realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami i podmiotami specjalistycznymi w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenia ubóstwa,
- praca w programie komputerowym pomoc społeczna,
- tworzenie programów oraz współuczestnictwo w realizacji programów pomocowych kierowanych do różnego rodzaju grup ryzyka,
- zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,
- opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
- udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka lub placówką opiekuńczo-wychowawczą, w której umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wykonywaniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
- sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą roboczą,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań okaże się niezbędna.

4. Wymagane dokumenty:

• życiorys i list motywacyjny,
• kserokopia dowodu osobistego,
• kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia zawodowe,
• oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, niekaralności za umyślne przestępstwo,
• kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
• oświadczenie kandydata wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb związanych z naborem.

5. Warunki zatrudnienia:

• umowa o pracę od 01 marca 2015 r. w wymiarze - 1 etat (1/2 asystent rodziny i 1/2 pracownik socjalny Termin i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dorohusku w godzinach pracy Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku od 8.00 do 16.00 lub przesłać pocztą na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dorohusku, 22-175 Dorohusk, ul. I AWP 32 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego i asystenta rodziny" w terminie do 18.02.2014 r. do godziny 16.00 (decyduje data wpływu oferty do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dorohusku).

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Dorohusku, na stronie BIP oraz na tablicy ogłoszeń.